Tuesday, June 8, 2010

kematian~

Kematian ialah suatu yg pasti berlaku.Semua org akan berhadapan dgn kematian.Kematian bleh berlaku dimana2 dan bila2 masa sahaja apabila ajal menjelma.Tiada sesiapa yg boleh lari dari kematian dan sesungguhnya ajal maut di tgn Allah SWT.

Alhamdulilah kita masih mempunyai umur yg pnjg dan dalam keadaan sihat sejahtera tetapi ingatlah bahawa ajal boleh datang menjemput bila2 masa sahaja.Oleh itu,gunakanlah masa yg diberikan ini dgn sebaik-baiknya kerana kita masih belum terlambat.

Hari ni ak kehilangan nenek saudara atau mak saudara kepada ayah ak..ak rapat dgn arwah dan dgn keluarga arwah.Arwah meninggal disebabkan sakit tua n kami semua redha dgn pemergian beliau kerana Allah SWT lebih menyayangi arwah nenek.

Kerja ak utk menolong semasa urusan pengebumian jenazah td ialah sebagai driver van jenazah..yg tu mmg kerja ak kalau ada kematian dkt kg ak tp yg ni lain sedikit sbb nenek ak yg meninggal so mmg sedih laa td..huhuhuhu..menguruskan jenazah td mmg memberi ak pengajaran bahawa mati itu benar dan bila2 masa bleh berlaku..cuma ak berdoa agar ak,keluarga ak dan semua kawan2 panjang umur dan sentiasa sihat..

bercakap pasal kematian ni ak terigt kt saudara2 kita d Palestine.mereka berjuang hari2 untuk hidup dan kematiaan sentiasa berlaku di sana..mereka kehilangan saudara-mara dan sahabat handai namun mereka ttp tabah menghadapi dugaan hidup ini..hanya Allah SWT yg tahu perasaan mereka.

Kebiadapan tentera israel adalah sesuatu yg tidak sepatutnya berlaku.sudah hilang sifat2 perikemanusiaan mereka dan sifat benci mereka terhadap islam terlalu kuat hingga mereka sanggup mengetepikan sifat perikemanusiaan dan terus menerus membunuh saudara2 islam kita di palestine hingga ke hari ini.

Kejadian serangan ke atas kapal konvoi Fortilla iaitu kapal Mavi Marmara telah membuka mata semua pihak akan keganasan dan kezaliman israel terhadap islam namun tiada yg dapat menghentikan mereka..PBB pun xdpt menghentikan mereka dan sekutu-sekutu israel yg lain spt USA..hanya doa yg dapat ak kirimkan kepada Allah SWT supaya membantu saudara2 islam kita d palestine dan berharap agar Allah SWT mengirimkan bala2 kepada israel laknatullah dan hancurkan lah mereka.Kurniakan lah kemenangan kepada tentera2 islam yg berperang dgn israel laknatullah itu..amin..

Moga Allah SWT mencucuri roh2 saudara2 islamku di sana yg berjihad untuk memerangi musuh2 yahudi laknatullah.Sesungguhnya mati itu benar dan tetap akan berlaku kepada semua.pengalaman ini telah mengajar ak ttg kematian dan ak harap dapat bersedia sepenuhnya sebelum kematian ku datang menjemput..

al-fatihah~semoga roh nenekku di cucuri rahmat dan ditempatkan dalam kalangan org beriman.

amin..
Lai Lai Like!!

2 comments:

  1. Takziah untuk ko. Malam semalam, datuk adik ipar aku meninggal... Jatuh tangga & tak sedarkan diri... Allah jemput rohnya pukul 11 malam tadi...

    Kematian itu pasti. Setiap yg bernyawa pasti akan mati. Moga roh allahyarham dicucuri rahmatNYA.

    Sedih bila saudara kita di Palestin takda sama yg membela. Jiran sebelah hanya tengok saja... Kebiadaban Israel menjadi2 dengan kekuatan Amerika di belakang. Kita tak mampu nak tolong walau dunia memang nampak betapa celakanya diorang. Dunia hanya tengok & tak berani nak buat apa2. Benda2 terang, jelas seolah2 masing2 mengkelabukan mata sendiri walaupun jelas. Entahlah.... mungkin ini salah satu tanda besar kiamat....

    Hanya doa yg mampu dipohon untuk saudara kita di sana.... moga Allah menjahanamkan Israel...

    ReplyDelete
  2. takziah buat abg gak..kematian itu mmg pasti dan akan berlaku bila2 masa..al-fatihah utk arwah..

    itu jer yg kita bleh lakukan skrg..hanya berdoa dan berdoa supaya Allah swt membantu saudara2 kita.mmg kiamat makin dekat..tunggu masa jer..

    ReplyDelete