Friday, March 6, 2009

Mansuhkan PPSMI!!!!

esok bersamaan 7.3.09 adalah hari kemuncak gerakan untuk mansuhkan PPSMI..Gerakan yang diketui oleh Gerakan Mansuskan PPSMI aka GMP ini aku menghantar memorandom kepada Yang Di-pertuan Agong sebagai usaha terakhir untk memansuhkan sistem pembelajaran matematik d sains dalam bahasa inggeris..aku sebagai pelajar menyokong 100% usaha ni...bagi aku laa...kita perlu memartabatkan bahasa ibunda kita dahulu sebelum mengangkat bahasa lain..aku mengakui yg BI ni penting dalam kehidupan zaman globalisasi sekarang tp xberbaloi jika bahasa kita sendiri dipinggirkan..negara seperti Korea dan Jepun berjaya menjadi negara yang kuat dan membangun tanpa menggunakan bahasa lain..sebaliknya mereka menggunakan bahasa ibunda mereka sendiri..mengapa tidak kita??fikir2 dan renungkanlah...

aku nak sangat sertai perhimpunan esok tp aku duk kt kelantan laa...huh...tp aku doakan perhimpunan esok berjalan dgn lancar dan tanpa masalah..semoga usaha gerakan ini berjaya memansuhkan PPSMI ini..MARTABATKAN BAHASA KITA!!!HAPUSKAN PPSMI!!!


Image

sogo-011


p.s: Sila pakai baju berwarna PUTIH esok sebagai sokongan gerakan memansuhkan PPSMI ini walaupun tidak menyertai perhimpunan tesebut...Lai Lai Like!!

3 comments:

  1. Adek!! akak jatohh chenta!!! Awww. dekat LG Pink!

    ReplyDelete
  2. eeee. BI itu penting tau..... zaman dulu2 pn, sistem pembelajaran dalam bahase Inggeris. sape yang masuk skola inggeris tu k0mpem2 pelajar cemerlang ah. tadahal pn? lagipun kat ipt ngan ips 90% gune BI kot. sampai ble orang melayu nak ketinggalan? orang cine ngan india duk speking london, kte geget jari xphm. xmalu ke beb?

    ReplyDelete